Dit is de reden dat jij e-mail marketing moet inzetten!

Nog niet iedereen ziet het nut van e-mail marketing in en natuurlijk zijn er ook redenen te bedenken om het niet in te zetten, maar in de meeste gevallen is het een onwijs goede en effectieve marketingtool. Door het opstellen van een juiste e-mail bereik je een groter publiek en leidt dit weer tot meer website bezoekers, daardoor meer contactaanvragen en of meer verkopen in de webshop. In dit artikel geef ik je nog een aantal argumenten waarom je e-mailmarketing moet inzetten als marketingtool voor je bedrijf!

Heb je overal aan gedacht?

Voordat je e-mailmarketing in gaat zetten als effectieve marketingtool, zul je eerst een geschikte e-mailadres moeten hebben. Heb je deze al? Mooi, dan kun je direct aan de slag! Heb je deze nog niet? Dan kun je gemakkelijk en snel een e-mailhosting afsluiten.

Sociale media is toch een vervanging?

Hier ben ik het niet mee eens. Blogs, nieuwsberichten en feiten worden op de sociale media kanalen gedeeld en dit is ook zeer effectief. Als je dit al doet, ga hier dan zeker mee door! Alleen dit kan je niet zien als vervanging op e-mailmarketing. Tegenwoordig zijn de sociale media platformen zo groot, dat jouw volgers je bericht vaak niet eens meer voorbij zien komen. Pas op het moment dat het geliked en gedeeld wordt, krijgen meer mensen je bericht te zien. Dus om ervoor te zorgen dat jouw gehele klantenbestand op de hoogte is van jouw nieuws, zet dan e-mailmarketing in!

Geen indirecte afleiding

Wanneer jij een e-mail stuurt naar jouw klantenbestand, krijgen zij alleen de informatie te zien die jij voor hun hebt geschreven. De lezers worden dan niet afgeleid door berichten van de concurrenten, die bijvoorbeeld net hun bericht een paar minuten eerder hebben gepubliceerd. Daarnaast bevat jouw e-mail ook geen advertenties die kunnen leiden tot afleiding!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *